Deze jam is gemaakt van 100% biologisch fruit en bevat geen toegevoegde suikers. Het is gezoet met appelsap en op kamertemperatuur bereid, waardoor de rijke smaak, kwaliteit en voedingsstoffen van het fruit optimaal behouden blijven. De aardbeien worden voornamelijk in Emilia Romagna geoogst, in de maanden juli en augustus, en zijn bekend om hun zoete, sappige smaak en zachte textuur. Dit product is rijk aan antioxidanten en bevat weinig calorieën. De smaak is heerlijk zoet. Deze jam is bijzonder lekker op geitenricotta, chocolade, verse kaas en kan ook gebruikt worden in taarten en gebak.