Skip to content
Meer dan 70.000 artikelen in jouw voordeel!

Meest gestelde vragen

Heb je een vraag? Dan helpen wij je graag! De meeste vragen hebben wij al voor je uitgeschreven, zo vind je direct antwoord op je vraag en hoef je niet te wachten. Staat je vraag er niet tussen? Stel hem dan gerust aan onze klantenservice.

Voor wanneer je vraag er niet tussenstaat...

E-mailen doe je naar: info@koopjesdrogisterij.nl
Bellen kan via: 085 792 0181
Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur.
Je kunt nu ook chatten met ons op de bovengenoemde tijden.

Vragen over bestellen en betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Een goed begin is het halve werk. Dus let op: je plaatst een bestelling door enkele eenvoudige stappen te volgen. Wij garanderen daarbij de privacy en de veiligheid.

Stap 1: je selecteert het product van je keuze. Geef de hoeveelheid aan en klik op 'plaats in winkelwagen'. Doorloop deze stap zo vaak als je wilt zodat je alle producten in je winkelwagen verzameld die je nodig hebt. Meer dan 30 nodig? Plaats een aantal in het winkelwagentje en pas het aantal met de + (of overschrijf het aantal) tot het gewenste aantal.

Stap 2: in de winkelmand vul je de gevraagde gegevens in; We zouden het leuk vinden je de laatste nieuwtjes toe te sturen. Wil je dit niet, vergeet dan niet het vinkje bij de nieuwsbrief uit te zetten.

Stap 3: kies de gewenste bezorgwijze. Wanneer je je pakket wilt laten afleveren bij een PostNL punt, kies dan voor “ophalen bij een PostNL locatie”. Let op! Vul niet de gegevens van een ophaallocatie in als andere bezorgwijze, dan wordt het pakket niet geaccepteerd bij het PostNL punt.

Stap 4: maak je een keuze uit de betaalmethodes. Bij achteraf betalen met Billink, mag je tot 100 euro in één keer bestellen. En je mag deze alleen naar het huisadres laten sturen. Anders is de optie Achteraf betalen niet beschikbaar.

Stap 5: rond de bestelling af.

Mocht je er nog niet uitkomen dan kun je dit filmpje op ons YouTube kanaal bekijken. We nemen je stap voor stap mee door het proces van een bestelling plaatsen.

Ik heb mijn bestelling gedaan en ben nog een product vergeten. Kan ik die alsnog toevoegen?

Dit is momenteel helaas niet mogelijk.

Ruilen van een product uit een geplaatste bestelling?

Dit is momenteel helaas niet mogelijk.

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Telefonisch bestellen is momenteel helaas niet mogelijk. Voor vragen over je geplaatste bestelling is onze klantenservice uiteraard wel bereikbaar.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Je ontvangt je bestelling binnen 1-3 werkdagen na ontvangst van je betaling. Is er iets met je bestelling waardoor het langer dan 3 werkdagen duurt, dan nemen we contact met je op. Alle bestellingen worden geleverd door PostNL. Let op! Bij drukte kan het zijn dat je pakket langer onderweg is, dit geven we dan aan in een melding bovenaan de website.

Ik zie in de bevestiging dat ik een verkeerd adres heb opgegeven. Hoe wijzig ik dat?

Neem contact op met de klantenservice om adresgegevens aan te laten passen in de bestelling. Vergeet niet ook de gegevens van je account na te kijken en aan te passen. Bij Achteraf betalen, mogen er geen adresgegevens worden gewijzigd. En voor een afleveradres kunnen we geen Afhaalpunt gebruiken bij wijziging.

Ik heb geen Track en Trace code ontvangen, wat nu?

Had je wel alle andere mailtjes voor je bestelling ontvangen? Dan kan het zijn dat je pakketje wat vertraging heeft opgelopen. Je ontvangt je track en trace code namelijk, zodra het pakket is ingepakt. Heb je helemaal geen berichten van ons ontvangen? Neem dan even contact met ons op. Dan kijken we alles even voor je na. Ook voor de status van je bestelling mag je natuurlijk gerust contact met ons opnemen.

Hoe ontvang ik mijn factuur van mijn bestelling?

De factuur ontvang je nadat de bestelling compleet is. Op dat moment kun je er ook vanuit gaan dat je pakket op korte termijn verzonden gaat worden.

Zijn de prijzen in de webshop in of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Bovendien zijn de doorgehaalde prijzen consumenten adviesprijzen. Dus de prijzen die wij doorkrijgen van onze leverancier.

Vanaf welk bedrag betaal ik geen verzendkosten?

Je betaalt vanaf €74,95 euro geen verzendkosten meer.

Waarom is het vanaf €74,95 verzendkostenvrij?

Dat is een hoog bedrag, toch? Dat komt omdat we veel korting geven op de advies verkoopprijs. Daardoor ligt dit bedrag misschien wat hoger als bij andere webshops.

Welke terugroepactie (recall) loopt er nu?

Klik hier voor de actuele terugroepactie.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt je bestelling op de volgende manieren betalen: IDeal, Bancontact, creditcard, achteraf betalen of via een vooruitbetaling.

Vragen over Verzenden & Bezorgen

Door wie wordt mijn pakket bezorgd?

PostNL biedt het pakket eenmaal op het opgegeven adres aan. Ben je niet thuis? En kan de bezorger het ook niet afgeven bij de buren? Dan krijg je een afhaalbericht in de bus met daarop het adres van het postkantoor waar je het pakket kunt afhalen. Doe dit binnen een week (7 dagen), anders wordt het teruggestuurd naar ons.*

* Bestellingen die via achteraf betalen worden besteld, worden twee keer aangeboden. Is er niemand thuis, dan wordt het pakket terug gestuurd naar ons en gecrediteerd. Zorg er dan ook altijd voor dat er die dagen iemand is die het pakket in ontvangst kan nemen.

Waar wordt mijn pakket bezorgd?

Waar jij wilt natuurlijk! Thuis of op je werk? Geef dat aan als afleveradres. Je kunt ook voor een afhaalpunt kiezen .

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Als de bezorger het ook niet bij de buren kan afgeven dan krijg je een afhaalbericht in de bus met daarop het adres van het postkantoor waar je het pakket kunt afhalen. Doe dit binnen een week (7 dagen), anders wordt het teruggestuurd naar ons. Als je niet thuis bent tijdens het bezorgen, zal de pakketbezorger deze bij de buren of bij een afhaalpunt in de buurt brengen. Via je track en trace code of de PostNL app, kan je zien waar je pakket zich bevindt. Let op, bestelde je met achteraf betalen via Billink? Dan komt de pakketbezorger nog een keer langs. Ben je dan nog niet thuis, wordt het pakket naar ons teruggestuurd en wordt je bestelling niet opnieuw verzonden.

Ik wil mijn pakket ergens anders laten bezorgen.

Je kunt er voor kiezen om je bestelling op een ander adres dan je huisadres te laten leveren. Geef bij het opgeven van het bezorgadres een ander adres aan dan je huisadres of kies een afhaallocatie via ons systeem. Het aan laten passen van het afleveradres via onze klantenservice, na het plaatsen van je bestelling, is alleen mogelijk als het pakket nog niet verzonden is. Let op. Als je voor achteraf betalen via Billink hebt gekozen is het niet mogelijk een ander afleveradres te kiezen. Het

Hoe kan het dat ik een mail ontvang dat het wat langer duurt dat ik mijn pakket ontvang terwijl op de website alles op voorraad staat?

We hebben niet alle 70.000 artikelen in eigen huis, soms moeten we ook eens iets doorbestellen bij de leverancier, dat komt de volgende dag bij ons binnen en sturen we direct door. Gaat er iets niet goed in dit proces, dan word je via de mail op de hoogte gehouden over de status van je bestelling!

Hoe volg ik mijn pakket?

Zodra je pakket is verzonden ontvang je van ons een track en trace code. Ons verzendhuis Droginet is dan de afzender. PostNL is onze vervoerder.

De track en trace zegt dat het pakket is bezorgd. Maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?

Heb je al gevraagd bij de buren? De overburen, onderburen, bovenburen? Je huisgenoten? Is het daar echt niet vindbaar, dan kijken we met je mee! Neem even contact met ons op!

Vragen over Annuleren, Ruilen & Retourneren

Ik wil graag een product ruilen. Hoe doe ik dat?

Een product ruilen is helaas niet mogelijk. Terugsturen natuurlijk wel. Neem dan even contact op met de klantenservice. Je ontvangt na binnenkomst van een bestelling een creditfactuur. En daarna ontvang je binnen 7 werkdagen je betaling terug (of een nieuw rekeningoverzicht). Stuur je je gehele bestelling terug? Dan ontvang je ook de verzendkosten retour.

Hoe zit het met garantie?

Is het bestelde product bij levering stuk? Heel vervelend. Geef dit binnen een redelijke termijn (bij voorkeur binnen 2 maanden) na ontdekking aan op info@koopjesdrogisterij.nl. Stuur een defect artikel nooit zonder contact met de klantenservice retour. Kijk in de Algemene Voorwaarden voor exacte omschrijving voor retourregelingen, garantie etc. Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dat betekent dat het product datgene moet doen wat je als consument in alle redelijkheid mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Ik wil gebruik maken van het herroepingsrecht.

Je hebt de mogelijkheid om de overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop te ontbinden. Hiervoor kun je gebruik maken van het Modelformulier voor herroeping (invullen niet verplicht), mailen naar info@koopjesdrogisterij.nl of schriftelijk via aangetekend schrijven. Na ontbinding vragen wij jou om je aankoop binnen 14 dagen te retourneren naar het adres op het modelformulier. Dit adres is: Industrieweg 15, 9672 AP Winschoten. Dit kan zonder opgave van redenen. De kosten van de retourzending komen wel voor jouw eigen rekening.

Hygiene artikelen, zoals erotische artikelen, parfums, deodorant, oliën en geneesmiddelen, kunnen alleen geretourneerd worden als de verzegeling nog intact is. Artikelen kunnen niet zonder voorafgaande toestemming in de winkel worden geruild.

Indien jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst of melding (indien mogelijk in originele verpakking) retourneert wordt het aankoopbedrag na ontbinding van de koopovereenkomst zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 7 werkdagen op jouw rekening teruggestort. Je ontvangt het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten betaald voor de heenzending terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald. Bij gebruik of beschadiging kunnen we kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Ik wil graag mijn pakket terugsturen. Hoe doe ik dat?

Je hebt 14 dagen de tijd om je producten terug te sturen. Stuur je bestelling in een doos, in de originele staat en verpakking (Indien redelijkerwijs mogelijk) terug.

Ik wil graag een paar producten terugsturen. Hoe doe ik dat?

Dit doe je in de originele doos en verpakking (Indien redelijkerwijs mogelijk).

Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Net besteld, maar wil je het toch niet ontvangen? Chat ons zo snel mogelijk of stuur een mail naar info@koopjesdrogisterij.nl. Plaats in de onderwerpregel: Annuleren en je ordernummer.

Als ik een bedrag van KoopjesDrogisterij tegoed heb. Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld gestort krijg?

De wettelijke termijn is 14 dagen, maar wij betalen het meestal sneller terug. (7 werkdagen).

Ik heb besteld, maar wil mijn pakketje graag later ontvangen. Kan dat?

Dit is helaas meestal niet mogelijk. Je mag altijd even informeren bij de klantenservice, maar is het niet mogelijk, gebruik dan een ander afleveradres of bestel het product later.

Vragen over producten

Waarom staat er bij veel producten op de webshop geen uitleg waar het voor is en hoe ik het kan gebruiken?

Dit heeft te maken met de regels op het internet en de regels van KoagKag. Van veel producten mogen wij niet vertellen waar het voor is of waar het tegen helpt. Wil je inhoudelijk advies? Vraag dan naar onze drogist via de klantenservice.

Hoe kan het dat de prijzen zo fantastisch laag zijn?

We zijn groot en werken intensief samen met Droginet. Door groot en superslim in te kopen, weten we goed inkoopvoordeel te behalen. Bovendien is ons beleid: wat wij aan voordeel krijgen, geven we ook aan jou.

Vragen over je account

Bij het afrekenen staat "Ontvang extra voordeel en maak een account aan [klantvoordeel]", wat houdt dit in?

Trouwe koopjesjagers worden beloond! Daarom ontvang je van ons extra voordeel op diverse merken als je een klantaccount hebt. Je kunt de geldende acties kijken in “Mijn Account”. Je vindt daar verschillende merken met het percentage korting wat je van ons extra ontvangt. Deze korting is al verwerkt in de prijzen die je ziet als je op de website ingelogd bent. Ben je niet ingelogd in je klantenaccount dan ontvang je deze extra korting dus niet. Deze korting wordt achteraf ook niet verrekend wanneer je je bestelling hebt gedaan zonder in te loggen.

Ik wil mijn bestelling regelmatig herhalen zonder weer alles op te hoeven zoeken in de webshop. Hoe kan dat?

Je kunt je bestelling een naam geven en opslaan in je account. De volgende keer kun je die weer aanklikken en nog eens bestellen. Je kunt ook de leukste producten opslaan als favoriet, dat is handig!

Vragen over kd. extra

Wat kost kd. extra?

kd. extra kost € 9,95 per jaar.

Wat zijn de voordelen van kd. extra?

Je hebt standaard gratis verzending, ontvangt exclusieve kortingen op geselecteerde merken en je kan meedoen aan unieke winacties van jouw favoriete merken met kd. extra.

Hoe kan ik lid worden van kd. extra?

Wanneer je een bestelling plaatst, kan je in het winkelmandje een abonnement op kd. extra aanschaffen.

Wanneer start mijn abonnement op kd. extra?

Wanneer je het abonnement aan je bestelling toevoegt in het winkelmandje, profiteer je direct van gratis verzending. De exclusieve kortingen op merken zijn beschikbaar ná je bestelling met kd. extra.

Hoe kan ik kd. extra verlengen?

Je abonnement op kd. extra verloopt automatisch na 1 jaar. Hierna kan je kd. extra opnieuw aanschaffen in het winkelmandje.

Hoe kan ik kd. extra beëindigen?

Je hoeft kd. extra niet zelf te beëindigen, dit gebeurt automatisch na 1 jaar.

Is kd. extra ook mogelijk buiten Nederland?

Als je in Nederland, België of Duitsland woont, kan je gebruikmaken van kd. extra.

Vragen over acties

Is er ook een kortingscode actief?

Niet altijd! Houd onze socials in de gaten voor eventuele kortingscodes. Gelukkig zijn de prijzen in onze webshop super laag, dus je krijgt sowieso veel korting. Fijn he?

Ik wil geen enkele actie missen! Wat kan ik doen?

Simpel! Schrijf je gewoon in voor onze nieuwsbrief. Dit kun je doen door op de website helemaal naar beneden te scrollen en daar het formulier in te vullen. Ook tijdens het bestellen kun je je op onze newsletter abonneren. Zo mis je geen enkele actie meer!

Vragen voor ondernemers

Ik ben leverancier en ik wil producten leveren tegen een fantastische prijs. Bij wie moet ik zijn?

Ga naar de website van ons verzendhuis www.droginet.nl. Daar staat duidelijk omschreven wat je het beste kunt doen

BTW-Teruggave (VAT / Umsatzteuer)

Hoe zit dat nou met de BTW als je zakelijk bestelt vanuit het buitenland?

Stel, je hebt een bedrijf in een ander land dan Nederland en bestelt als bedrijf bij ons.
Kun je dan van ons de BTW terugkrijgen?Nee, dat kan helaas niet.
We leggen graag uit waarom niet:
Wij richten ons uitsluitend op levering aan consumenten en dus niet op de groot- en tussenhandel of andere bedrijven. Je kunt uiteraard wel als bedrijf bij ons bestellen, die keuze is geheel aan jou.

Maar we kunnen simpelweg geen facturen zonder BTW opstellen vanuit ons systeem.

Ist die Umsatzsteuer bei betrieblichen Anschaffungen im europäischen Ausland absetzbar?

Nehmen wir an Sie haben ein Unternehmen in einem anderen Land und bestellen betrieblich bei uns.
Können wir Ihnen dann eine Rechnung ohne niederländische Mehrwertsteuer ausstellen?Nein, das geht leider nicht.
Wir erklären Ihnen gerne, warum dies nicht möglich ist:
Wir richten uns ausschliesslich auf den Verkauf an Privatpersonen, also nicht auf den Groß- oder Zwischenhandel oder andere Unternehmen. Sie können natürlich auch als Betrieb bei uns bestellen, die Wahl liegt ganz bei Ihnen.

Aber in unserem System ist es einfach nicht vorgesehen um Rechnungen ohne Umsatzsteuer auszustellen.

How about paying VAT when ordering as a business customer from abroad?

Suppose that you own a company that is located outside of the Netherlands, and you would like to place a business order.
Can you get a VAT refund on your business order?No, unfortunately not.
We love to explain why:
We purely focus on private customers and therefore not on wholesalers or other companies. Of course you can place your order as a company. That is totally up to you.

But we simply cannot draw up an invoice in our system without VAT.

Vragen over PR

Ik ben van de pers en wil graag contact. Wat nu?

Leuk! Even mailen?

Ik ben een blogger, vlogger, influencer en wil graag met KoopjesDrogisterij samenwerken.

Leuk! Stuur even een mailtje naar: marketing@koopjesdrogisterij.nl of stuur via Instagram een persoonlijk bericht.

Overige vragen

Help! Hoe zit het met mijn privacy?

Heel zorgvuldig gaan we met jouw gegevens om. Meer informatie over onze privacy policy vind je hier.

Ik wil graag een compliment geven. Waar kan ik dat doen?

Dit kan je doen door te bellen, of het te laten weten via onze socials of de mail. Wij zijn erg benieuwd!

Waar kan ik terecht met een klacht?

Klachten lossen wij op. Wij zijn altijd op zoek naar verbetering in onze processen. Dus je klachten, opmerkingen of aanmerkingen willen wij heel graag weten. Wij reageren er inhoudelijk op.

  • Bel ons op 0857 920181 (elke werkdag van 9:00 - 12.00) Let op: Vanuit België kunnen in sommige gevallen extra telefoonkosten ontstaan.
  • Of mail ons: info@koopjesdrogisterij.nl.

Telefonisch kunnen wij je meestal direct een reactie geven. En per e-mail reageren we ook snel, het liefst dezelfde of volgende werkdag. Soms duurt het langer.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je in geval van een klacht of en geschil terecht bij https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Lees ook onze Algemene Voorwaarden.

Graag wil ik een rondleiding bij KoopjesDrogisterij. Kan dat?

Tuurlijk! Laat weten met wie, wanneer en waarom en zet dit op de mail. Er wordt binnen twee weken gereageerd.

Ik wil werken bij KoopjesDrogisterij. Lijkt me the Bomb! Wanneer kan ik beginnen?

We groeien hard en zijn daarom vaak en veel op zoek naar nieuwe mensen... positieve mensen, leergierige mensen, mensen die weten van doorpakken, stagiaires, blije mensen, vrolijke mensen... mensen die samen met ons Koopjesdrogisterij elke dag een stukje beter maken.. en groter, dat ook ;-) Natuurlijk zijn ook open sollicitaties altijd welkom! Stuur deze met je motivatie en cv naar vacatures@droginet.nl en vergeet niet te vermelden vanaf wanneer je beschikbaar bent!

Hoort KoopjesDrogisterij bij Droginet?

De website van Koopjesdrogisterij wordt verzorgd door Droginet. Droginet is een verzendhuis voor meerdere online drogisterijen.

Hoe doe ik mee aan een testpanel?

Je kan je aanmelden via de link op onze Facebookpagina. Houd het goed in de gaten! Elke twee weken volgt een oproep.